Chiptuning - tuning elektroniczny sterownika silnikowego.

Ma na celu poprawę parametrów silnika, poprzez zmianę samego oprogramowania sterownika. Polega na edycji programu sterującego pracą sterownika silnikowego. Znajdujące się w programie krzywe charakterystyki, oraz mapy, są modyfikowane pod kątem zwiększenia mocy i momentu silnika. Za pomocą edycji programu można zmienić wartości takie jak np:

   
maks. prędkość
    maks. obroty silnika
    doładowanie
    dawka paliwa
    kąt zapłonu
    moment początku tłoczenia
    czas wtrysku
    oraz wiele innych (praktycznie wszystko czym steruje sterownik silnika)


Producenci silników spalinowych pozostawiają pewna rezerwę mocy i momentu obrotowego w seryjnym oprogramowaniu sterownika silnikowego. Ma ona na celu zapewnić bezpieczeństwo jednostki napędowej w przypadkach bardzo wysilonej pracy, lub bardzo złych warunków pracy dla silnika. Bezpieczne przyrosty dla silników "wolnossących" to ok.
5% oryginalnej mocy, dla silników "doładowanych" 20% a nawet 50% nominalnej mocy.